Zovem se Zoran Marinković.
Rođen sam 1966. godine u G. Milanovcu, i što se tiče muzike, bilo u
smislu njenog stvaranja, bilo konzumiranja, nabrojaću par stvari koje su,
ako ne presudno, onda sigurno jako bitno uticale na moj muzički ukus. Prva
muzika koju sam u svom ivotu konstatovao bila je zabavna i novokomponovana narodna
muzika sedamdesetih godina. Iako je to bila moja nevoljna faza u
izboru muzike za slušanje, mislim da je mnogo pesama iz tog vremena više
nego zaslueno preivelo sud vremena. Ipak, ono pravo, fanovsko slušanje,
biranje i kupovanje muzike počinje kod mene sa, mislim, sedmim razredom, kada sam za rođendan od nekog dobio LP Highway To
Hell od AC/DC. Black Sabbath, Brian Eno, Joy Division, Syd Barret, Jimi Hendrix,
punk, grunge; neki su od stranih izvođača i pokreta koji su na mene jako
uticali. Od domaćih, pomenuo bih ranu Riblju čorbu, beogradski novi talas,
prvu polovinu Azre, Partibrejkerse bez basa, Satana Panonskog, Tomu Zdravkovića...
Takodje, moram pomenuti i muzički časopis Duboks, koji je sa svojim
obaveštenim i entuzijastičnim novinarima i kritičarima predstavljao jedan
od ključnih faktora u evoluciji i nadgradnji pop kulture na ex-Yu prostorima.
E sad, pošto sam nabrojao za mene najvanije uticaje, vratio bih
se na ono najbitnije, tj. na moj stvaralački doprinos srpskom rokenrolu. Mesto
u istoriji srpskog roka ja sam sebi kroz Bjesove, nadam se, obezbedio, pa mislim da ne
bi bilo loše, da se kao osnivač i pevač grupe, kao tvorac većine muzike i
pola tekstova, kroz nešto kasetnih kućnih snimaka, a bez većih analiza,
osvrnem i na period do osnivanja Bjesova 1990. godine. Takodje, mislim da
bi posetiocima ovog sajta mogli biti zanimljivi i do sada neobjavljivani muzički
radovi koje sam snimao u periodu od prvog prekida u radu Bjesova 1998. pa
sve do današnjih dana.
Zvučni zapisi iz perioda do nastanka Bjesova nemaju u sebi, barem ne svesnu, za Bjesove više nego karakterističnu ambiciju, da se precizno opišu duboko lični doivljaji, a da istovremeno dotaknu i najopštija mesta svačijeg unutrašnjeg i spoljašnjeg svemira. Obrađivao sam do 1990. tuđe pesme, ironično ili iskreno, u svakom slučaju naivno. Snimao sam i oivljavao svoje, i ideje mojih prijatelja i vršnjaka, u rasponu od nesvesnih trenutnih impulsa, pa sve do “najdubokomislenijih” konstrukcija. Najobičniji kasetofon, zatečeni instrumenti i ljudi, su za mene bili više nego dovoljni da nastavim, onda kad sam trebao da kao već poluodrastao, prestanem da se igram. U drugom delu srednje škole upoznao sam Gorana Marića - Maksa, sa kojim sam kasnije napravio Bjesove. On i ja smo bili jezgro jedne ekipe (ne radi se o Bjesovima) inteligentnih mladih ljudi koji su rođeni i odrasli u malenom Gornjem Milanovcu, a koji su kroz umetnost odlučili da shvate veličinu spoljašnjeg sveta, u svoj njegovoj lepoti i runoći. U tom smislu, ja sam 1986. upisao studije slikarstva na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu i takav moj ivotni izbor iznenadio je ne samo moju porodicu, nego i mnoge ljude koji su me znali kao jako dobrog đaka pred kime su bila otvorena vrata mnogih daleko isplativijih, tj. “normalnijih” fakulteta i zvanja. U sklopu poriva za osvajanjem slobode, moe se smestiti i moja elja da imam svoj bend, pravi rokenrol bend. U Bjesovima sam, na čini mi se dobar način, opisao i sebe i trenutak u vremenu i prostoru u kome sam se rođenjem zatekao. Nema potrebe da sada i ovde nastavljam priču o Bjesovima zato što u internet kosmosu postoji jedno mesto pod imenom www.bjesovi.net i www.bjesovi.rs i www.myspace.com/bjesovi. U periodu posle prvog prekida u radu moje matične grupe, pa sve do današnjih dana, ja sam ostvario niz muzičkih "kolaboracija" sa mnogim zanimljivim idejama i ljudima. Da bih nekako sistematizovao sebe u novonastaloj situaciji, svom sam egu dodao još jedan alternativni, jako širok i otvoren, i nazvao ga Bjesomar.
Bjesove
sam rasturio 1997. iz religioznih razloga. Mislio sam tada da Bogu nije ugodno
moje bavljenje svetovnom muzikom i inicirao sam raspad grupe uz saglasnost
mog nerazdvojnog prijatelja, kuma i susnivača Bjesova, Gorana Marića. Po raspadu
grupe, Goran uz Oca Jovana Ćulibrka
inicira “Pesme iznad istoka i zapada”, muzički projekat u kome
rok grupe prave i izvode muziku na stihove Sv. Vladike Nikolaja Velimirovića.
Goran u to vreme upisuje studije teologije koje zamrzava par godina kasnije. Ključni trenutak za obnavljanje mojeg interesovanja
za rad u muzici, desio se s početka leta 1999. kad sam otišao u manastir Vitovnicu, kod Petrovca na Mlavi, da bih razgovarao sa velikim Ocem Tadejem. “
Bavi se muzikom, ako ti to znači ! ” Otac Tadej više nije medju
ivima i ja nikad neću saznati da li se on to sa mnom samo šalio,
da li je bio umoran pa me moda nije dobro saslušao, ili je moda,
u svojoj velikoj mudrosti procenio da će me ova jednostavna rečenica, uz Boju
pomoć osloboditi dilema i vratiti na, poklonjenim mi talentom, za mene moda
predodređen, u svakom slučaju na način kojim sam se njime uputio, trnovit
put ka Istini i Ljubavi? Bilo kako bilo, ja od tog trenutka počinjem konstruktivno
razmišljati o novom početku Bjesova, a istovremeno počinjem sebe shvatati
kao nekog ko treba i moe da se u muzici ispoljava i mimo i drugačije
od Bjesova, tj. od tog trenutka ja počinjem sebe poimati ne samo kao Bjesa
nego i kao Bjesomara.
UP